Tasuta haridusprogrammid õpilastele | Eesti Rahvusraamatukogu

Tasuta haridusprogrammid õpilastele

ÕPETAJATE INFOPÄEV "MÄNGIDA! UURIDA! ÕPPIDA! koos rahvusraamatukoguga"

Ootame Teid neljapäeval, 28. oktoobril 2021 kell 10.0011.30 osalema Eesti Rahvusraamatukogu uuenenud haridusprogramme tutvustaval veebiüritusel! Esitleme kaasaval moel 2022. aastaks planeeritud haridustegevusi. 

Käsitletavad küsimused 

  • Kuidas korraldame haridustegevusi siis, kui meie Tõnismäel asuv hoone on suletud? 

  • Mis hakkab toimuma koolidesse kohapeale tellitavates teematundides? 

  • Kuidas saame asenduspinnal ja veebipõhiselt õpetajatele ja õpilastele abiks ja toeks olla? 

Üritus on tasuta ja toimub Webexi keskkonnas. Huvilistel palume end üritusele kirja panna. Kõigile registreerunud õpetajatele saadame üritusega liitumise info ja juhised e-posti teel kaks tööpäeva enne ürituse toimumist. 

Kohtumiseni! 

Ootame 7.- 12. klasside õpilasi veebitundidesse!

  • "Libastudes libauudistele" veebitund

"Libastudes libauudistele" veebitund pakub elulisi näiteid valeuudistest ning annab nõuandeid ja nippe, kuidas kriitiliselt hinnata meediatekste. Läbi suhtluse, praktiliste ülesannete ja mängude kiigatakse ka pildimanipulatsioonide ja süvavõltsingute maailma.

  • "Infoallikate veebitund: kuidas leida usaldusväärseid allikaid uurimistöö koostamiseks?" 

Reaalajas toimuvas infoallikate veebitunnis teostavad õpilased praktilisi infootsingu harjutusi e-kataloogis ESTER ning rahvusraamatukogu e-kogudes (digitaalarhiiv DIGAR, portaal DIGAR Eesti artiklid, RRi otsinguportaal), tutvudes ka leitud allikate kasutamisreeglitega.

Veebitunnid kestavad 45 minutit ja on tasuta

Kutsume 5.- 12. klasside õpilasi videomänge tutvustavatesse haridusprogrammidesse!

Interaktiivne videomängude näitus "Tee parem midagi kasulikku!" asub rahvusraamatukogu 5. korrusel. Näitusel esitleme kõige olulisemaid mängusüsteeme, mis on videomängude tööstust kujundanud - mängutoas on 1980. aastate konsoolid, aga ka uue aastatuhande masinad, sealhulgas Eestis loodud arvutimäng "Skyroads".

  • Grupi suurus: 10-12 õpilast

  • Programmide kestus: 60-90 minutit, millest esimene pool on haridusprogamm, teine pool võimalus iseseisvalt videomängude võlumaailmaga tutvuda.

  • Programmid on tasuta!

  • Programme võib tellida eesti, vene või inglise keeles!

Programmid toimuvad koostöös videomängude muuseumiga LVLup! 

Tutvu videomängude haridusprogrammidega

Hariv videomängude võistlus

Kas vastab tõele, et vana kooli videomängud on keerulisemad kui uued? Kas vanu videomänge on põnev mängida ka praegu? Kuidas on mängud läbi aegade arenenud?

Lühitutvustus

Hariv videomängude võistlus ühendab ajalootunni legendaarsete videomängude mängimisega. Osalejad saavad iga mängitava videomängu kohta lühikese sissejuhatuse, seejärel toimub võistlus meeskondades.

Mängus osalejatel on võimalus proovida mitmekesist mängude žanrivalikut: võidusõit (racing), platvormimäng (platformer), pusle (puzzle) ja võitlusmängud (fighting games). 

Ekspresskursus videomängude arengust

Miks on Mariol vuntsid? Miks on Pac-Mani mängu kummitused erinevat värvi? Kuidas loovad mõned 2D-mängud illusiooni 3D-mängust? Miks mõned retromängud näevad tänapäevastes telekates palju halvemad välja?

Lühitutvustus

Haridusprogrammi käigus saab õpilane ülevaate mõnedest kõige ikoonilisematest videomängudest ning võimaluse süvitsi tutvuda videomängude mehhanismi ja disainiga. Mängijatel on võimalik kogeda mänge, mis mõjutasid mängutööstuse arengut. Muuhulgas arutame, kuidas konkreetsed näited nihutasid riistvara piire ning milliseid tehnikaid mängude arendajad edu saavutamiseks kasutasid.

Klassiga iseseisvalt rahvusraamatukogu hoonet avastama 29. oktoobrini!

Hea õpetaja, oled oma klassiga oodatud maja iseseisvalt avastama teile sobival ajal rahvusraamatukogu lahtioleku aegadel.

  • Iseseisvat külastust ei pea eelnevalt registreerima, astuge hoonesse sisse ja asuge avastama.

  • Nagu iga õppekäigu puhul - mõistlik oleks, et iga 15 õpilase kohta oleks üks täiskasvanu. Hoone on suur, tegutsemist ja avastamist palju ning iseseisva külastuse puhul raamatukogu poolt täiskasvanud saatjat ning juhendatud programmi ei kaasne.

  • Arvestada tuleb sellega, et maskide kandmine 12-aastaste ja vanemate puhul on kohustuslik ning hoones kehtivad raamatukogule omased käitumisreeglid. Avatud aladel ning rohelise SUHTLUSALA sildiga saalides võib omavahel rahulikult suhelda. Grupiga võib siseneda kollase sildiga SOSINAALALE, kuid seal peab tõepoolest sosistama. Grupiga ei tohiks siseneda punase sildiga VAIKUSEALALE.

  • Üleriided saab jätta fuajees iseteeninduslikku garderoobi.

  • Kui külaskäigu raames tekib küsimusi, siis neile vastavad meeleldi 5. korruse infotöötajad. Fuajees hommikupoolikuti infotöötajat pole.

  • Hoonega tutvumiseks võiks arvestada 1-1,5 tunniga.

Mida soovitame meie juures teha?

  • Moodustada õpilastest väiksemad rühmad ning pakkuda neile erinevaid tegevusi:

  • Maja avastamine kunstikaardi abil (vihjete järgi kunstiteoste otsimine, võimaldab läbi käia kõik maja korrused)

  • Maja avastamine „Avasta raamatukogu!“ infovoldiku abil (viib terviserajal tuginedes aktiivse jalutuskäiguna läbi maja erinevate korruste ja saalide)

  • Tutvumine 6. korruse näitusesaalis asuva värvika ja meeleoluka plakatinäitusega „Ole inimene!“. Näitusesaali mahub ka terve klassiga ning näitusega saab tutvuda aktiivse tegeluslehe abil.

  • „Tee parem midagi kasulikku!“ – 5. korruse saalis asuvad videomängukonsoolid. Kineskoopekraanide taga saab proovida kümneid erinevaid mänge 14 mängukonsoolil läbi kolme kümnendi. Korraga terve klass mängima ei mahu ning tuleb arvestada, et mängude juures juhendajat ei ole.

  • Fuajee paremas tiivas asuv rahvusraamatukogu lõpunäitus – selle juurde aktiivset tegevust pole, aga soovitame koos õpilastega see lihtsalt korra läbi jalutada ning atraktiivses pildikeeles rahvusraamatukogu looga tutvuda.

  • Fuajees asuvalt infostendilt saab väiksematele rühmadele võtta kunstikaardi, Avasta raamatukogu! (aktiivne jalutuskäik) või 6. korrusel asuva plakatinäituse tegeluslehe (lippudega otsimismäng). Plakatinäituse tegeluslehti saab ka 6. korruse näitusesaalist. Kui on huvi võtta ka keeletasemel põhinev otsimismäng, siis ka see võimaldab rühmadel erinevaid teekondi pidi raamatukoguga tutvuda.

Vajadusel küsi lisa haridus@nlib.ee