Tasuta haridusprogrammid õpilastele | Eesti Rahvusraamatukogu

Tasuta haridusprogrammid õpilastele

  • Oktoobri lõpus sulges rahvusraamatukogu oma Tõnismäe hoone, et alustada kolimisega asenduspinnale Narva mnt 11. Loe lähemalt: www.nlib.ee/rekonstrueerimine

  • Haridusprogrammid loodame asenduspinnal avada jaanuaris ning jõuda põnevate tervikpakettidega ka koolidesse kohapeale.

  • Kolimisperioodil täiendame aktiivselt veebipesa e-mängude ja -materjalidega ning jätkame veebitundidega.

Ootame 7.- 12. klasside õpilasi veebitundidesse!

  • "Libastudes libauudistele" veebitund

"Libastudes libauudistele" veebitund pakub elulisi näiteid valeuudistest ning annab nõuandeid ja nippe, kuidas kriitiliselt hinnata meediatekste. Läbi suhtluse, praktiliste ülesannete ja mängude kiigatakse ka pildimanipulatsioonide ja süvavõltsingute maailma.

  • Kiirtee usaldusväärse uurimistööni veebitund 

Reaalajas toimuvas infoallikate veebitunnis teostavad õpilased praktilisi infootsingu harjutusi e-kataloogis ESTER ning rahvusraamatukogu e-kogudes (digitaalarhiiv DIGAR, portaal DIGAR Eesti artiklid, RRi otsinguportaal), tutvudes ka leitud allikate kasutamisreeglitega.

Veebitunnid kestavad 45 minutit ja on tasuta

Videomängude näitus kolib koos rahvusraamatukoguga asenduspinnale. Videomänge tutvustavad haridusprogrammid alustavad taas asenduspinnal 2022. aasta alguses!

Hariv videomängude võistlus

Kas vastab tõele, et vana kooli videomängud on keerulisemad kui uued? Kas vanu videomänge on põnev mängida ka praegu? Kuidas on mängud läbi aegade arenenud?

Lühitutvustus

Hariv videomängude võistlus ühendab ajalootunni legendaarsete videomängude mängimisega. Osalejad saavad iga mängitava videomängu kohta lühikese sissejuhatuse, seejärel toimub võistlus meeskondades.

Mängus osalejatel on võimalus proovida mitmekesist mängude žanrivalikut: võidusõit (racing), platvormimäng (platformer), pusle (puzzle) ja võitlusmängud (fighting games). 

Ekspresskursus videomängude arengust

Miks on Mariol vuntsid? Miks on Pac-Mani mängu kummitused erinevat värvi? Kuidas loovad mõned 2D-mängud illusiooni 3D-mängust? Miks mõned retromängud näevad tänapäevastes telekates palju halvemad välja?

Lühitutvustus

Haridusprogrammi käigus saab õpilane ülevaate mõnedest kõige ikoonilisematest videomängudest ning võimaluse süvitsi tutvuda videomängude mehhanismi ja disainiga. Mängijatel on võimalik kogeda mänge, mis mõjutasid mängutööstuse arengut. Muuhulgas arutame, kuidas konkreetsed näited nihutasid riistvara piire ning milliseid tehnikaid mängude arendajad edu saavutamiseks kasutasid.