Kodulehelt

Uudistest

Kontaktidest

---

E-kataloog ESTER

Artiklite andmebaas ISE

Digitaalarhiiv DIGAR

Raamatukogu avatud E-R 10-20

L 12-19

P suletud

30. aprillil on raamatukogu SULETUD!







 

Tule Rahvusraamatukokku personaalsele nõustamisele!

02.04.2018

Kui kuuled sõna „rahvusraamatukogu“, siis tekib silme ette tõenäoliselt suur ja range paekivist ehitis, mis kõrgub – õigemini laiub – Tallinnas Tõnismäel. Vanadest aegadest käib selle hoonega kaasas arvamus, et ilma lugejakaardita sisse ei saa, raamatuid ära mõtlegi koju viia ja igas saalis istub vähemalt üks teenindaja, kes põrnitseb sind prillide tagant ja ootab su lahkumist.

Kui lugesid sissejuhatust ja noogutasid nõustudes kaasa, siis järgnev jutt on nimelt sinule! Lugejakaardita saab sisse ja veelgi enam – võib ka raamatuid, ajakirju, ajalehti sirvida. Lugejakaarti on tarvis siis, kui soovid näiteks raamatuid koju laenata – jah, me lubame nüüd seda –, või rühmaruumi broneerida – täitsa tasuta, muide! – või personaalsele nõustamisele tulla.

Rahvusraamatukogu peadirektor Janne Andresoo sõnas, et kuigi internetist leiab nüüdisajal vastuse pea kõigele, on raamatukogul siiski oluline roll täita. Rahvusraamatukogule mõeldes tulevad talle pähe sõnad „usaldusväärne“ ja „kindel“ ning need on omadused, mis ei tohiks kaduda. Ja hoolimata sellest, et internetis on hoomamatult suur infoväli, on siiski teatud asjad, mida leiab vaid raamatukogust. „Näiteks kui materjal on autoriõigusega piiratud, siis sellele pääseb ligi ikkagi ainult raamatukogus,“ ütles ta. Ent sisuline pool pole ainus põhjus, miks Rahvusraamatukokku tulla – ka raamatukogu füüsiline pool püüab pakkuda head ja inspireerivat keskkonda, mis meelitaks tagasi.

Andresoo sõnul on Rahvusraamatukogu eeliseks teiste raamatukogude ees unikaalsus. „Meie kogud on unikaalsed ja väärtuslikud,“ ütles ta, ja nentis, et suurimaks väärtuseks on Rahvusraamatukogus töötavad inimesed. „Meil on tõeliselt professionaalsed teenindajad. Seda oskavad kindlasti hinnata kõik õppurid. Võtame näiteks magistrandid ja doktorandid, kes peavad lõputööd kirjutama ning käivad lisaks ülikoolile tööl ja neil on pere. Nad tahavad aega mõistlikult kasutada ja meie infospetsialistid tulevad siin appi,“ ütles Andresoo, viidates Rahvusraamatukogu personaalse nõustamise teenusele, mida ta isegi magistrantuuri ajal kasutas. Personaalne nõustamine tähendab seda, et raamatukogu töötaja aitab külastajal näiteks uurimis- või lõputöö jaoks materjale otsida, ning seeläbi hoiab inimene oluliselt aega kokku. Andresoo rääkis, et tema toonased kursusekaaslased, kellest enamik oli juhtival ametikohal, kasutasid samuti Rahvusraamatukogu teenust ja kiitsid väga seda, et raamatukogus on asjatundlikud töötajad, kes aitasid neil aega säästa. „Mõni neist ütles, et nad polekski magistrit ära teinud, kui raamatukogu töötajad poleks abiks olnud. Need on hetked, kui mõtled, et teeme siin õiget asja!“

Personaalne nõustamine on mõeldud tudengitele, õpetajatele, teadlastele, spetsialistidele ja kõigile teistele, kes soovivad professionaalset abi erialase info otsimisel ja töötlemisel. Kui soovid personaalsele nõustamisele tulla, pane end kirja!

 

 


 digitaalarhiiv digar